Argotlunar 2 - Le Bottin des Jeux Linux

Argotlunar 2

🗃️ Specifications

📰 Title: Argotlunar 2 🕹️ / 🛠️ Type: Tool
🗃️ Genre: Development 🚦 Status: 04. Released (status)
🏷️ Category: Development ➤ Audio Production ➤ Sound Mangling 🌍️ Browser version:
🔖 Tags: 📦️ Package Name:
🐣️ Approx. start: 📦️ Arch package:
🐓️ Latest: 2013-07-18 📦️ RPM package:
📍️ Version: Latest: 2.0.6 / Dev: 7dad10ea97 📦️ Deb package:
🏛️ License type: 🕊️ Libre 📦️ Flatpak package:
🏛️ License: GPL-2 📦️ AppImage package:
🏝️ Perspective: Third person 📦️ Snap package:
👁️ Visual: 2D ⚙️ Generic binary: ✓
⏱️ Pacing: Real Time 📄️ Source: ✓
👫️ Played: Single 📱️ PDA support:
🎖️ This record: 5 stars 🕳️ Not used:
🎀️ Game design: 👫️ Contrib.: goupildb & Louis
🎰️ ID: 14331 🐛️ Created: 2014-06-15
🐜️ Updated: 2021-11-14

📖️ Summary

[en]: A realtime delay-line granulator [fr]: Un plugin VST de granulateur temps-réel à ligne de retard

🎥️ Videos

🎲️ Gameplay: (202xxx), (202xxx), [fr](202xxx),

🕸️ Links

🏡️ Website & videos
[Homepage] [Dev site] [Features/About] [Screenshots] [Videos t(202xxx) t(202xxx) t(202xxx) r(202xxx) r(202xxx)] [WIKI] [FAQ] [RSS] [Changelog 1 2]

💰 Commercial: (empty)

🍩️ Resources
(empty):

🛠️ Technical informations
[Open Hub] [PCGamingWiki] [MobyGames]

🐘 Social
Devs (Michael Ourednik [fr] [en]): [Site 1 2] [Chat] [mastodon] [twitter] [PeerTube] [YouTube] [LinkedIn] [Interview 1(202xxx) 2(202xxx)]
The Project: [Blog] [Chat] [Forums] [mastodon] [twitter] [PeerTube] [YouTube] [PressKit] [reddit] [Discord]

🐝️ Related


📦️ Misc. repositories
[Repology] [pkgs.org] [Arch Linux / AUR] [openSUSE] [Debian/Ubuntu] [Flatpak] [AppImage] [Snap] [PortableLinuxGames]

🕵️ Reviews
[HowLongToBeat] [metacritic] [OpenCritic] [iGDB]

🕊️ Source of this Entry: [Site on Mastodon (date)]

🐘 Social Networking Update (on Mastodon)

🛠️ Title:
🦊️ What's:
🏡️
🐣️
🔖
📦️
📖 Our entry: http://www.lebottindesjeuxlinux.tuxfamily.org/en/online/lights-on/

🥁️ Update:
⚗️
📌️ Changes:
🐘 From:

🏝️ https://invidious.lunar.icu/
🦉️ https://invidious.lunar.icu/
🦝️ https://invidious.lunar.icu/
🦝️ https://invidious.lunar.icu/
🕵️ https://invidious.lunar.icu/
🕯️ https://invidious.lunar.icu/
🕯️ https://invidious.lunar.icu/
🎲️ https://invidious.lunar.icu/
🎲️ https://invidious.lunar.icu/
🎲️[fr] https://invidious.lunar.icu/
🎮️ https://invidious.lunar.icu/
🎮️ https://invidious.lunar.icu/
🐧 https://invidious.lunar.icu/
🐧 https://invidious.lunar.icu/

📕 Description [en]

Realtime Granulator VST Plugin. Free Software (GPLv2).

Argotlunar is a realtime delay-line granulator. It breaks up an incoming audio stream into short samples (Grains). Each grain can have random settings of amplitude, panning, duration, delay, pitch, glissando, filter and envelope. The output of all grains is mixed and sent to the main output. The main output can be fed back into the main input.

Time-related parameters can be synced to the host tempo, for rhythmic or pulsing textures. Pitch-related parameters can be quantized for harmonic or melodic effects. Feedback can create chaotic and distorted sounds.

Most of the parameters can be correlated.
(Examples; Higher filter cutoff for grains with higher pitch, and vice versa. Grains with shorter duration can be panned to the center, and conversely the grains with longer duration can be panned wide in the stereo field. )

📕 Description [fr]

Un plugin VST de granulateur temps-réel à ligne de retard, par Michael Ourednik (mourednik).

Argotlunar 2 est un plugin VST de granulateur (granulator) temps-réel à ligne de retard.
Il se décompose d'un flux audio à échantillons courts (Grains). Chaque grain peut avoir des paramètres aléatoires d'amplitude, de panoramique, de durée, de retard, de pitch (tonalité), de glissando, de filtre et d'enveloppe. La sortie de tous ces grains est mélangée et envoyée à la sortie principale. La sortie principale peut être réinjecté dans l'entrée principale.

Les paramètres liés au temps peuvent être synchronisés au tempo de l'hôte, pour les textures rythmiques ou de pulsation. Les paramètres liés au pitch peuvent être quantifiés pour les effets harmoniques ou mélodiques. Le Feedback peut créer des sons chaotiques et déformés.

La plupart des paramètres peuvent être corrélés. (Exemples : des coupures de filtre plus hautes pour les grains au pitch les plus hauts, et vice versa. Les grains avec une durée plus courte peuvent être replacés au centre, et inversement les grains avec une durée plus longue peut être écartés dans le champ stéréo).