📰 Title: | Cytopia | 🕹️ / 🛠️ Type: | Game |
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🗃️ Genre: | Management | 🚦 Status: | 04. Released (status) |
🏷️ Category: | Management ➤ Base-Building & City-Building ➤ SimCity | 🌍️ Browser version: | |
🔖 Tags: | City-Building; Simulation; Management; Building; SimCity; Pixel Art; Retro | 📦️ Package Name: | |
🐣️ Approx. start: | 2018-04-15 | 📦️ Arch package: | |
🐓️ Latest: | 2022-04-18 | 📦️ RPM package: | |
📍️ Version: | Latest: 0.2.1 "Jimproved" / Dev: 3d228ef | 📦️ Deb package: | |
🏛️ License type: | 🕊️ Libre | 📦️ Flatpak package: | |
🏛️ License: | GPL-3 | 📦️ AppImage package: | |
🏝️ Perspective: | Bird's-eye view | 📦️ Snap package: | |
👁️ Visual: | 2.5D | ⚙️ Generic binary: | |
⏱️ Pacing: | Real Time | 📄️ Source: | |
👫️ Played: | Single | 📱️ PDA support: | |
🎖️ This record: | 🕳️ Not used: | ||
🎀️ Game design: | 👫️ Contrib.: | goupildb & Louis | |
🎰️ ID: | 15584 | 🐛️ Created: | 2019-04-28 |
🐜️ Updated: | 2023-03-31 |
[en]: | A libre, multi-platform, 2.5D, retro-pixel-art, city-building game, focusing on mods. Its graphics and engine are entirely designed by its authors. | [fr]: | Un jeu libre et multi-plateforme de construction de ville rétro-pixel-art en 2.5D, axé sur les mods. Ses graphismes et moteur sont entièrement conçus par ses auteurs. |
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🏝️ Teaser: (201904),
💎 Features: (0.2.1/202010),
🎲️ Gameplay: (0.2.1/202004), (0.2.1/202104),
🐧 Linux plays: Open Source Games (0.1.1/201908),
🏡️ Website & videos
[Homepage] [Dev site] [Features/About] [Screenshots] [Videos pv(0.1.1/201903) ft(0.2.1/202010) t(202xxx) ts(201904) gd(202xxx) gu(202xxx) id(202xxx) r(202xxx) lp(0.1.1/201908) g(0.2.1/202004) g(0.2.1/202104) g[fr](202xxx) g[de](202xxx) g[ru](202xxx) g[pl](202xxx) g[cz](202xxx) g[sp](202xxx) g[pt](202xxx) g[it](202xxx) g[tr](202xxx)] [WIKI] [FAQ] [RSS] [Changelog 1 2 3 4]
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🕹️ Title: Cytopia
🦊️ What's: A libre, 2.5D, retro-pixel-art, city-building game, focusing on mods
🏡️ https://www.cytopia.net
🐣️ https://github.com/JimmySnails/Cytopia
🔖 #LinuxGaming #Management #CityBuilding
📦️ #Libre #Bin #RPM
📖 Our entry: http://www.lebottindesjeuxlinux.tuxfamily.org/en/online/lights-on/
🥁️ Update: 0.2.1
⚗️ Loads of new features ⭐️
📌️ Changes: https://github.com/CytopiaTeam/Cytopia/releases/tag/v0.2.1
🐘 From:
🏝️ https://invidious.lunar.icu/eLWfDNIsmbo
🎲️ https://invidious.lunar.icu/YbnFzMf41fg
🐧 https://invidious.lunar.icu/axvJrWWy7I4
📕🐧"A libre, 2.5D, retro-pixel-art, city-building game, focusing on mods"🐧📕.
Cytopia is a free, open source retro pixel-art city building game with a big focus on mods. It’s based on a custom isometric rendering engine based on SDL2.
Current Key Features:
• Custom UI System, based on JSON. Highly moddable
• SDL2 based rendering engine written in C++
• Camera panning, zooming, relocating
• Terrain manipulation
• Pixel-art graphics made by Kingtut 101 and Pineapples Trix
• A Qt based tile editor for editing TileData JSON files.
Planned features:
• Procedural Terrain Generation
• OpenGL Renderer
• Gameplay mechanics
• In-Game Mod downloading mechanism
• Android / iOS / Mac Support
• Scripting language for mods (like LUA)
Un jeu de construction de ville rétro-pixel-art en 2.5D, par la Cytopia Team, initié par Jimmy Snails (SimplyLiz).
En C++. Il est basé sur un moteur de rendu isométrique personnalisé basé sur SDL2.
Cytopia est un jeu libre et multi-plateforme de construction de ville rétro-pixel-art en 2.5D, axé sur les mods. Ses graphismes et moteur sont entièrement conçus par ses auteurs.
Cytopia est un jeu libre et open source de construction de ville rétro-pixel-art, axé sur les mods. Il est basé sur un moteur de rendu isométrique personnalisé basé sur SDL2.
Caractéristiques principales actuelles :
• Système d'interface utilisateur personnalisé, basé sur JSON. Hautement modable
• Moteur de rendu basé sur SDL2 écrit en C ++
• Panoramique, zoom, déplacement de la caméra
• Manipulation du terrain
• Graphismes pixel art réalisés par Kingtut 101 et Pineapples Trix
• Un éditeur de tuiles basé sur Qt pour l'édition des fichiers de données de tuiles JSON.
Fonctionnalités prévues:
• Génération de terrain procédurale
• Rendu OpenGL
• Mécanique de gameplay
• Mécanisme de téléchargement de mod en jeu
• Prise en charge Android / iOS / Mac
• Langage de script pour les mods (comme LUA)