Lemming Ball Z - Le Bottin des Jeux Linux

Lemming Ball Z

🗃️ Specifications

📰 Title: Lemming Ball Z 🕹️ / 🛠️ Type: Game
🗃️ Genre: Adventure & Action 🚦 Status: 04. Released (status)
🏷️ Category: Adventure & Action ➤ B&F ➤ Fighting ➤ Misc. 🌍️ Browser version:
🔖 Tags: Action; Fighting; Martial Arts; Funny; Casual; Moddable; Local Multi; 4 Player Local; Competitive; PvP; PvE 📦️ Package Name:
🐣️ Approx. start: 📦️ Arch package:
🐓️ Latest: 2011-09-20 📦️ RPM package:
📍️ Version: Latest: 8460 / Dev: 8661 📦️ Deb package:
🏛️ License type: 🎁 Free of charge 📦️ Flatpak package:
🏛️ License: Code: ? / Artwork: ? 📦️ AppImage package:
🏝️ Perspective: Third person 📦️ Snap package:
👁️ Visual: 2D ⚙️ Generic binary: ✓
⏱️ Pacing: Real Time 📄️ Source:
👫️ Played: Single & Multi 📱️ PDA support:
🎖️ This record: 4 stars 🕳️ Not used:
🎀️ Game design: 👫️ Contrib.: goupildb & Louis
🎰️ ID: 11741 🐛️ Created: 2010-08-20
🐜️ Updated: 2021-11-07

🕸️ Links

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📕 Description [en]

About

Lemmingball Z

Lemmingball Z is a fighting game for linux and windows, loosely based on `Dragonball Z` the hit anime. And when we say loosely based, we mean with a big twist. Instead off the normal characters from the anime, this game features cute LEMMINGS fighting DBZ style!

Main features

• Destructible 3d terrain
• Ability to add your own levels/characters/moves to the game
• Multiplayer with 2-4 players online or local
• Good old-fashioned Hot-seat play
• Slow-motion, like in “The Matrix”
• Fancy graphics, like cell-shading and stuff
• Netplay, without configuring or hamachi
• Stupid AI to practice with
• Blood! lots of it! ?

History

LBZ was created somewhere at the end of 1999 and the start of 2000. It was my first try at making a game, up till then i only coded small utility’s/effects. LBZ was first written in Quick BASIC, for DOS and it had 800×600 resolution and sprites, and very basic gameplay. When the game became to big for basic, i ported it to PASCAL and then almost immediately to C++ (using OpenGL for graphics). After this LBZ quickly evolved, it got features like destructible terrain and slow-motion.

The future

LBZ is a bit of a “pet project”…. it will constantly evolve. I don’t plan on stopping with this, since it’s a lot of fun working on LBZ! Things i would like to create for LBZ in the future include:

• Interactive levels, with scripts, triggered events
• 100% mod-ability! Be able to mod any aspect of the game. 60% done.
• Ports to most major game consoles

📕 Description [fr]

Un jeu de combat en 2D aux personnages inspirés du jeu Lemmings et du dessin animé Dragonball Z.

Lemming Ball Z est un jeu de combat 2D mono et multijoueur en ligne ou en Lan dont les personnages sont à la fois inspirés de Lemmings (pour l'apparence) et du dessin animé Dragonball Z (pour le gameplay).
De nombreux mods sont disponibles sur le site (lien 2).

Voir aussi / See also: Lemming Ball Z, ZEQ2-lite,


À propos de

Lemmingball Z

Lemmingball Z est un jeu de combat pour linux et windows, inspiré librement de l'anime à succès "Dragonball Z". Et quand nous disons "librement", nous voulons dire "avec un grande variante". Au lieu des personnages normaux de l'anime, ce jeu met en scène de mignons LEMMINGS combattant dans le style DBZ !

Caractéristiques principales

• Terrain 3d destructible
• Possibilité d'ajouter vos propres niveaux/personnages/mouvements au jeu
• Multijoueur avec 2 à 4 joueurs en ligne ou en local
• Le bon vieux jeu en hot-seat
• Ralentis, comme dans "The Matrix".
• Des graphiques sophistiqués, tels que le cell-shading et d'autres choses• Netplay, sans configuration ni hamachi
• Une IA stupide pour s'entraîner
• Du sang ! Beaucoup de sang ! ?

Histoire

LBZ a été créé quelque part entre la fin de 1999 et le début de 2000. C'était ma première tentative de création d'un jeu, jusqu'alors je ne codais que des petits utilitaires/effets. LBZ a d'abord été écrit en Quick BASIC, pour DOS et il avait une résolution de 800×600 et des sprites, et un gameplay très basique. Lorsque le jeu est devenu trop gros pour le basic, je l'ai porté en PASCAL, puis presque immédiatement en C++ (en utilisant OpenGL pour les graphismes). Après ce LBZ a rapidement évolué, il a obtenu des caractéristiques comme le terrain destructible et le ralenti.

L'avenir

LBZ est un peu un "projet de prédilection"... il évoluera constamment. Je ne compte pas m'arrêter là, car c'est très amusant de travailler sur LBZ ! Parmi les choses que j'aimerais créer pour LBZ dans le futur, il y a :

• Des niveaux interactifs, avec des scripts, des événements déclenchés
• 100% de mod-abilité ! Pouvoir modder n'importe quel aspect du jeu. 60% effectué.
• Portages vers la plupart des consoles de jeux majeures