📰 Title: | PyWright | 🕹️ / 🛠️ Type: | Tool |
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🗃️ Genre: | Development | 🚦 Status: | 04. Released (status) |
🏷️ Category: | Development ➤ Engine ➤ 2D ➤ Visual Novel | 🌍️ Browser version: | |
🔖 Tags: | Development; 2D engine; Visual Novel; PyWright Format | 📦️ Package Name: | |
🐣️ Approx. start: | 📦️ Arch package: | ||
🐓️ Latest: | 2012-03-17 | 📦️ RPM package: | |
📍️ Version: | Latest: 0.9861 / Dev: Eec336f75078 | 📦️ Deb package: | |
🏛️ License type: | 🕊️ Libre | 📦️ Flatpak package: | |
🏛️ License: | 3-clause BSD | 📦️ AppImage package: | |
🏝️ Perspective: | Third person | 📦️ Snap package: | |
👁️ Visual: | 2D | ⚙️ Generic binary: | |
⏱️ Pacing: | Point and Click | 📄️ Source: | |
👫️ Played: | Single | 📱️ PDA support: | |
🎖️ This record: | 🕳️ Not used: | ||
🎀️ Game design: | 👫️ Contrib.: | goupildb & Louis | |
🎰️ ID: | 12447 | 🐛️ Created: | 2012-05-05 |
🐜️ Updated: | 2021-11-14 |
🏡️ Website & videos
[Homepage] [Dev site] [Features/About 1 2] [Screenshots] [Trailer] [WIKI] [FAQ] [RSS] [Changelog 1 2]
💰 Commercial: (empty)
🍩️ Resources
• (empty):
Fan-sites: [Court Records (Phoenix Wright fans forums)]
🛠️ Technical informations
[Open Hub]
🐘 Social
Devs (Credits [en]): [Site 1 2] [Chat] [Forums 1 2] [Chat] [mastodon] [twitter] [YouTube] [PressKit] [Interview 1(202xxx) 2(202xxx)]
The Project: [Blog] [Chat] [Forums] [mastodon] [twitter] [PeerTube] [YouTube] [PressKit] [reddit] [Discord]
🐝️ Related
[Wikipedia (Phoenix Wright: Ace Attorney) [fr] [en]]
[Wikia] [Pygame]
📦️ Misc. repositories
[Repology] [pkgs.org] [Arch Linux / AUR] [openSUSE] [Debian/Ubuntu] [Flatpak] [AppImage] [Snap] [PortableLinuxGames]
🕵️ Reviews
[HowLongToBeat] [metacritic] [OpenCritic] [iGDB]
🕊️ Source of this Entry: [Site on Mastodon (date)]
🐘 Social Networking Update (on Mastodon)
🛠️ Title:
🦊️ What's:
🏡️
🐣️
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📖 Our entry: http://www.lebottindesjeuxlinux.tuxfamily.org/en/online/lights-on/
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This program was created to enable fans to produce their own fan cases based on the Phoenix Wright series of games. It consists of an engine to run the games. Games themselves are scripted in "wrightscript", and several of them can be downloaded from within the program itself.
Features
Fully functional scripting language based on a mishmash of basic and python
Animated sprites and text with sophisticated dialog engine
Music, sound effects, other special effects
Customizable
Multiple saved games
Works identically on Windows, Mac, and Linux
Stay up to date by downloading engine patches and supported games from the engine itself
Multiple display options
History
This project was started in 2007 as a personal project. After showing it to other Phoenix Wright fans on https://forums.court-records.net/, it has grown and evolved through their feedback. It is the dedicated members there who have actually made the games that are available.
Un lecteur/moteur de Visual Novel permettant de lire ou créer des histoires interactives et multimédias.
En Python.
PyWright vous aide à créer / vous permet de jouer à des jeux de la même veine que la série populaire "Phoenix Wright" pour GBA et Nintendo DS. Ces jeux combinent une écriture excellente, des personnages amusants, et une logique de vrai casse-tête en une expérience de jeu mi-dessin animé, mi-jeu d'aventure à l'ancienne, le tout, de très bonne qualité. Ils font parti des jeux à histoire interactive les plus populaires à l'échelle mondiale.
PyWright peut jouer les jeux en mode simple écran - à la manière de la version GBA, ou en affichage double écran - à la manière de la version Nintendo DS.
PyWright est un moteur de jeux (supportant l'affichage de graphismes, la lecture de sons et de vidéos, la prise en compte des entrées du joueur et la réponse correspondante), et un moteur de script (interprétant des scripts écrits par les auteurs de jeux qui y décrivent la manière dont le jeu devrait fonctionner - en explicitant quoi, quand et que faire lorsque le joueur choisit telle ou telle option).
PyWright est beaucoup plus facile à maîtriser si vous êtes familier avec d'autres langages de script, mais ce n'est pas un système très avancé, il peut être maîtrisé par n'importe qui ayant suffisamment de volonté pour l'apprendre. Faire un jeu n'est pas facile, quels que soient les outils utilisés, mais PyWright dispose d'un assez bon équilibre entre une faible courbe d'apprentissage, et une grande liberté dans la conception des jeux, permettant aussi à leurs auteurs de mettre leur propre marque sur les jeux.
Ressources et documentations disponibles : voir la fiche "Ressources - PyWright".
Utilisé par ces jeux / Used by these games: PyWright - [mod Apollo Justice Case 5: Turnabout Substitution],