📰 Title: | The Maker's Eden | 🕹️ / 🛠️ Type: | Game |
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🗃️ Genre: | Adventure & Action | 🚦 Status: | 04. Released (status) |
🏷️ Category: | Adventure & Action ➤ Visual Novel ➤ Misc. | 🌍️ Browser version: | |
🔖 Tags: | Adventure; Visual Novel; Sci-fi; Cyberpunk; Casual | 📦️ Package Name: | |
🐣️ Approx. start: | 📦️ Arch package: | ||
🐓️ Latest: | 📦️ RPM package: | ||
📍️ Version: | Latest: - | 📦️ Deb package: | |
🏛️ License type: | 💰 Commercial | 📦️ Flatpak package: | |
🏛️ License: | Commercial | 📦️ AppImage package: | |
🏝️ Perspective: | First person | 📦️ Snap package: | |
👁️ Visual: | 2D | ⚙️ Generic binary: | |
⏱️ Pacing: | Point and Click | 📄️ Source: | |
👫️ Played: | Single | 📱️ PDA support: | |
🎖️ This record: | 🕳️ Not used: | ||
🎀️ Game design: | 👫️ Contrib.: | goupildb & Louis | |
🎰️ ID: | 14803 | 🐛️ Created: | 2015-06-25 |
🐜️ Updated: | 2021-11-07 |
[en]: | A first-person point-and-click adventure. Presented in the style of a motion comic with explore-able (and sometimes panoramic) scenes and stylised, comic-esque dialogue systems, the story drops you into a sci-fi noir world with no clue who you are, where you are, or even why you are. A rushed message from an unknown source tells you to get to safety, and this is where your journey begins. | [fr]: | Un pointer-et-cliquer d'aventure et de science fiction noir en vue subjective dans lequel le joueur tente de comprendre qui il est et où il est, soumis à l'oppression constante d'un danger pressenti |
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🎲️ Gameplay: (202xxx), (202xxx), [fr](202xxx),
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You wake up and open your eyes. You see frosted glass, pale blue with smooth ripples. Figures move on the other side. Humanoid, pale faces, blinking eyes that peer in at you and fingertips that press against the glass and wipe away an arc of condensation. You reel off these words as thoughts in your mind and though you know what glass is, what eyes are and what fingertips are made from, you are painfully aware that you do not know your name. You do not know who you are, where you are - and perhaps most troubling of all, you do not know why you are.
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The Maker's Eden is a first-person point-and-click adventure. Presented in the style of a motion comic with explore-able (and sometimes panoramic) scenes and stylised, comic-esque dialogue systems, the story drops you into a sci-fi noir world with no clue who you are, where you are, or even why you are. A rushed message from an unknown source tells you to get to safety, and this is where your journey begins. With the constant press of danger at your back you're left to explore through a tragically beautiful world as the atmospheric score accompanies your progression.
Un pointer-et-cliquer d'aventure et de science fiction noir en vue subjective, par le studio Screwy Lightbulb.
The Maker's Eden est un pointer-et-cliquer d'aventure et de science fiction noir en vue subjective dans lequel le joueur tente de comprendre qui il est et où il est, soumis à l'oppression constante d'un danger pressenti.
Vous vous réveillez et ouvrez les yeux. Vous voyez un verre dépoli, bleu pâle avec des ondulations lisses. Des chiffres se déplacent de l'autre côté. Des humanoïdes, aux visages pâles, des yeux vous scrutent et pressent la vitre du bout des doigts et essuyent un arc de condensation. Vous débitez ces mots comme des pensées dans votre esprit et savez ce qu'est ce verre, ce que ces yeux sont et ce dont ces doigts sont faits, vous êtes douloureusement conscient que vous ne connaissez pas votre nom. Vous ne savez pas qui vous êtes, où vous êtes - et peut-être le plus troublant de tout, vous ne savez pas pourquoi vous êtes.
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The Maker's Eden est un pointer-et-cliquer d'aventure en vue subjective. Présenté dans le style d'une bande dessinée animée avec des scènes explorables (et parfois panoramiques) et des systèmes de dialogues de bandes dessinées stylisées, l'histoire vous plonge dans un monde de science-fiction noir sans aucun indice sur ce qui/que vous êtes, où vous êtes, ou même pourquoi vous êtes.
Une missive d'une source inconnue vous dit de vous mettre en sécurité, et c'est ici que votre journée commence. Avec l'oppression constante du danger à vos trousses, vous êtes condamné à explorer un monde tragiquement beau tandis qu'un score atmosphérique accompagne votre progression.