📰 Title: | Zaz | 🕹️ / 🛠️ Type: | Game |
---|---|---|---|
🗃️ Genre: | Puzzle | 🚦 Status: | 05. Tested & Working (status) |
🏷️ Category: | Puzzle ➤ Assembly ➤ Tile-matching ➤ Same ➤ Zuma | 🌍️ Browser version: | |
🔖 Tags: | 📦️ Package Name: | zaz | |
🐣️ Approx. start: | 📦️ Arch package: | ||
🐓️ Latest: | 2010-09-03 | 📦️ RPM package: | |
📍️ Version: | 1.0 | 📦️ Deb package: | |
🏛️ License type: | 🕊️ Libre | 📦️ Flatpak package: | |
🏛️ License: | CC BY 2.0 | 📦️ AppImage package: | |
🏝️ Perspective: | Third person | 📦️ Snap package: | |
👁️ Visual: | 2.5D | ⚙️ Generic binary: | |
⏱️ Pacing: | Real Time | 📄️ Source: | |
👫️ Played: | Single | 📱️ PDA support: | |
🎖️ This record: | 🕳️ Not used: | ||
🎀️ Game design: | 👫️ Contrib.: | goupildb & Louis | |
🎰️ ID: | 13576 | 🐛️ Created: | 2010-08-20 |
🐜️ Updated: | 2022-05-06 |
[en]: | A game where the player has to get rid of incoming balls by arranging them in triplets | [fr]: | Une variante de Zuma |
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🎲️ Gameplay: (202xxx), (202xxx), [fr](202xxx),
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Devs (Zaz Team [en]): [Site 1 2] [Chat] [mastodon] [twitter] [PeerTube] [YouTube] [PressKit] [Interview 1(202xxx) 2(202xxx)]
Devs (Remigiusz Dybka [fr] [en]): [Site 1 2] [Chat] [mastodon] [twitter] [PeerTube] [YouTube] [PressKit] [Interview 1(202xxx) 2(202xxx)]
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Zaz is a game where the player has to get rid of incoming balls by arranging them in triplets. The idea of the game is loosely based on games like Luxor, Zuma and Puzzle Bobble. The twists that make Zaz stand out from other games of this type are that the balls have to be picked from the path (insted of being randomly assigned for the player) and that the player's "vehicle" is also attached to a path which is different from level to level.
But one thing makes this game stand out most from it's predecessors - it's free as in freedom ! You are free to download it, free to play it, free to modify, love and hate it.
Une variante de Zuma, par la Zaz Team.
Zaz est une variante de Zuma (de PopCap Games): une chaîne de pierres décrit un parcours jusqu'à atteindre un panier (en rouge sur la copie d'écran).
Le but est de créer des enchaînements de 3 pierres de couleur identique pour les éliminer avant que la chaîne n'atteigne le panier.
Une ventouse au parcours imposé (en jaune) permet d'attraper une pierre (par maintien du clic de souris) et de la relâcher où bon vous semble.
La difficulté croissante du jeu est obtenue notamment par la multiplicité des couleurs et la vitesse de la chaîne.
Zaz Team : Remigiusz Dybka (mal1ce, code, graphisme & design), Leonard Ritter (musique) & Kinga Dybka (assurance qualité).
🔧️ INSTALLATION :
• Par les dépôts :
Il suffit d'installer le paquet.
• Si vous souhaitez néanmoins compiler le jeu :
Installez les bibliothèques SDL (voir la fiche "006 - Glossaire & licences courantes" du Bottin) et libtheora-dev (dans les dépôts).
Compilez le jeu en lançant successivement dans son répertoire racine :
$ ./configure
$ make
Copiez le binaire obtenu - situé dans le répertoire src/, dans le répertoire principal.
🚀️ LANCEMENT DU JEU :
• Si vous avez compilé le jeu, en console, lancez dans le répertoire racine du jeu : $ ./zaz
• Si vous l'avez installé via les dépôts, en console lancez : $ zaz
🕵️ Test (0.2.8):
Un graphisme et une interface magnifiques, une excellente musique d'ambiance, des effets sonores convaincants et un excellent gameplay, bref une nouvelle référence !